Libertatea circulatiei in Europa, cea de toate zilele

Azi lumea se plimba prin Europa si munceste fara restrictii si bariere impuse de autoritati. Multi uitam ca nu mereu a fost asa. Eu imi aduc aminte cu cata inversunare am luptat alaturi de colegii de la PSD Belgia prin 2011, pentru ca tara aceasta sa elibereze piata muncii pentru romani si bulgari.

Eram marcata la nivel personal de batalia pentru integrarea corecta in diaspora si facusem un soi de batalie a mea pentru ceilalti. Prin organizatia de partid pe care noi o randuiam cu totii dupa principiile sanatoase ale simtului civic, de raspundere si angajament politic, ne-am intalnit de cateva ori cu consilierii din cadrul Ministerului de interne si a celui cu probleme sociale.

Discutiile devenisera atat de interesante, incat reusisem sa-i convingem ca trebuie sa isi reconsidere pozitia si sfatul pentru ierarhie. Daca Belgia ar fi renuntat la acele restrictii, atunci si Olanda ar fi facut-o, sau macar ar fi avut o problema. Sindicatele erau de partea noastra. S-au purtat negocieri pana in noapte si spre dimineata tarziu. Dupa miezul noptii, cu cateva ore inainte sa se anunte oficial decizia, unul dintre consilieri m-a sunat si mi-a relatat atmosfera aprinsa. Din pacate, Olanda a dat startul si Belgia a urmat-o. Au mai prelungit barierele pana pe 2014.

Am adormit cu greu.

Azi suntem liberi. Noi eram si atunci la fel ca si acum, implicate in proiecte de bun-simt, pe care poate nu le stie nimeni. Acesta este unul pe care nu l-am castigat, cu siguranta era peste puterile noastre. Insa faptul ca laolalta cu ceilalti colegi ne-am dat silinta sa transmitem nu doar un mesaj politic ci un argumentar complet al situatiei injuste a romanilor lucratori in Belgia, cred ca nu il voi uita niciodata. Pentru ca azi iubesc libertatea, era doar ieri parca cand nu o aveam.

Codruta Filip

Lasă un răspuns

